-->

11 Ekim 2017 Çarşamba

JALAPENO (MEKSİKA) BİBERİ TURŞUSU TARİFİ

JALAPENO (MEKSİKA) BİBERİ TURŞUSU TARİFİ

JALAPENO (MEKSİKA) BİBERİ TURŞUSU NASIL YAPILIR?

 



 

Malzemeler

 700 gr Jalapeno Biberİ
2 Çay  Bardağı Üzüm Sirkesi
1 Baş Sarımsak
2 Yemek Kaşığı Tuz ( kalın salamuralık)
1 Yemek Kaşığı Şeker
2 Tatlı Kaşığı Kişniş Tohumu

 

 

Hazırlanışı

 



 

Jalapeno biberlerini yıkayın. Tohumlarını çıkarmadan halka halka doğrayın. Kavanozların diplerine kişniş tohumlarını ve sarımsakları eşit bir şekilde ekleyin.Doğradığınız biberleri kavanozlara sıkıca yerleştirin.Tuzu , Şekeri ve sirkeyi  paylaştırıp ekleyin. Kalan boşluğu kaynar su ile doldurun.Kaynar suda beş dakika bekletilip kurulanmış yeni kapakları sıkıca kapatın ve ters çevirin.Soğuduktan sonra güneş görmeyen serin bir yerde muhafaza edin.10 -12 Gün sonra turşu yemeye hazır olacaktır.
Afiyet Olsun:)

 

 

1 yorum:

Keyifler Yerinde dedi ki...

Her sene olduğu gibi bu sene ağustos ayı sonunda acı biber turşusu yaptım. 350 gr lık kavanozlarda toplam 40 tane. Ölümcül seviyedeki acıları sevmiyorum, biraz daha aromatik acıları tercih ediyorum. İlk açtığım kavanoz sanki salatalık yada lahana turşusu gibiydi. Bir hata yapmışımdır diye düşündüm ve bir kavanoz daha açtım oda aynı çıktı. Sonra bir kaç tane daha açıp denediğimde onlarda aynı çıktı. Nasıl olur dedim? Tam zamanında aldım biberleri. Jalapeno biberi olarak bilinen 7cm - 8cm uzunluğunda koyu yeşil biberler. Bu konuda kedi blogumda bozuk tatlar başlıklı bir yazı bile yazdım Yazı bu: https://keyifleryerinde.com/gundemim/bozuk-tatlar/ ). Hata bendemi yoksa biberlerde mi bir sorun var hala anlayamadım.